LYS-COMMISSIONING

– efterlader et gennemtestet og intelligent  belysningsanlæg, som sikreR en brugervenlig drift

Begrebet commissioning stammer oprindeligt fra skibsindustrien, hvor et skib først sendes ud, når det er grundigt gennemtestet, og personalet er uddannet til at betjene det. Lys-Commissioning i byggeriet er en proaktiv dialog- og kvalitetsstyringsproces, der fokuserer på totaløkonomi og installationernes samspil. Metoden skræddersyes til det enkelte belysningsprojekt og øger fokus på bygherrens tekniske krav til alle de tekniske installationer byggeriet.

Ofte mister byggeriets aktører fokus på, at de tekniske installationer skal leve op til bygherrens krav om fremtidig drift. LIGHTCARE´s lys-commissioning-processen sikrer, at dette fokus fastholdes gennem alle faser. Der er særligt fokus i de tidlige faser, hvor bygherren opstiller kontante og målbare krav til os. Ved at skærpe formulering af kravene vil lys-commissioning-processen sikre, at intentionerne med alle de ønskede tekniske installationer og 3. parts produkter understøttes lysanlægget. Det skaber tryghed ikke bare hos bygherren, men også hos rådgiver og entreprenør.

DIALOG & RÅDGIVNING

  • Dialog med brugere
  • Lysdesign og scenarier ift. brugere og formål
  • Psykologiske-, helbreds- og arbejdsforhold
  • Integration med systemer
  • LIGHTCARE screening
  • Indgåelse af aftale

 

PROJEKTERING

  • Planlægning med interessenter
  • Deadlines udarbejdes
  • El og tilslutning planlægges
  • Tidsplaner udarbejdes for levering og deadlines

 

INSTALLATION

  • Produkter
  • Kabling
  • Controllere
  • Interface
  • Touchskærm/Touchpanel
  • Installation/tilslutning

 

IMPLEMENTERING

  • Indregulering af armaturer
  • Gennemgående test
  • Dokumentation
  • Drift og vedligeholdelse
  • Gennemgang af færdig løsning


AFLEVERING

  • Dialog med brugere
  • Justering ift. arbejdsopgaver og afdelingens rutiner


UNDERVISNING

  • Gennemgang af Døgnrytmelys/HEALTCARE LYS
  • Betjening og håndtering af lyset
  • Manualer og vejledninger udleveres


SERVICE & OPFØLGNING

  • Supportering
  • Opdatering af systemet
  • Servicering af anlæg
  • Eventuelle omprogrammering af lyssenarier
LYS-icon

CARE HJULET

DESIGN

Design service er starten af hjulet hvor det primære fokus er at finde den rette LIGHTCARE løsning der matcher dine behov.

LIGHTCARE SCREENING

LIGHTCARE tilbyder en fri screening af dit projekt med fokus på dine specifikke behov og ønsker, energibesparelser og investeringspotentiale. I evalueringen af dit projekt gennemgår vi typisk nedenstående punkter:

  • Udbudsmateriale
  • Lysdesign
  • Dagslys & døgnrytme simulering
  • Materiale & farve konsultation
  • Farve temperaturer (K) & Farvegengivelse (CRI)
  • Research & Development (R&D)
  • Innovation & forbedringer
  • Analyse af energiforbrug
  • Deltagelse i projektmøder
  • Prototype
  • CAD Tegninger
  • Visualisering, eksempler & mock-up.
    design service

    PRODUKTER

    Produktdelen dækker en bred række af forskellige LIGHTCARE løsninger til dit specifikke projekt.

    Vi udfører omfattende test af vores løsninger sig sikre dig top kvalitet ved etablering af din LIGHTCARE løsning.

    • Multicoloured 1800-12000 K
                 Fulddynamisk Døgnrytmelys
                 Terapilys

                 Healthcare lys

    • Tunable white – 2700 – 7000 K
    • Fail-safe løsninger
    • LIGHTCARE armaturer

                 PULS
                 Basic A1/S1/Z1/G1
                 Matric-A3/W3/L3
                 Cubic-A1/W1/P1
                 LEDGO Circle/Square
                 Lumiwall Downlight
                 Z-guide
                 Wax A1/W1/P1
                 Costume-made armaturer

    • Installation af LIGHTCARE løsning
          OEM
          LED PCB inklusiv kontroller
          Leverandørejet software
          Leverandørejet hardware
      produkter

      SUPPLY CHAIN SERVICE

      Vores supply chain service gør det muligt at imødekomme dine behov ligegyldigt hvad de er og hvor du er i processen.

      • Intern samling og kvalitets kontrol
      • Sikkerhedslager af halvfabrikata
      • Plug and play enheder
      • Fleksible løsninger & levering solutions & delivery – BMS
      • Udvidet garanti
            3 år
            5 år
            7 år
        • Sikkerhed
        • Corporate Social Responsibility (CSR)
        • Finansiering/leasing
        • Facility Management (FM)

        AfLEVERING OG GENNEMGANG

        Når du bekræfter aflevering vil du sammen med din afleveringsspecialist evaluere kontraktens indeholder. Herefter vil du modtage en detaljeret plan med gennemgang af dine LIGHTCARE features og tips til at anvende vores support service. Brugermanual og videoer vil være tilgængelige online så du konstant har overblik over dit projekt.

        supply chain

        SERVICE SUPPORT

        Service support er din garanti for du aldrig vil miste vores fokus.
        LIGHTCARE løsninger er ikke bare et produkt, løsninger inkluderer
        også træning og servicering af dit anlæg.

        • Service kontrakt
               Teknisk support
                 – Telefon
                 – På pladsen
               Ekstra træning

               Sikkerhed
               Follow-up & evaluering
               Dedikeret træning
                 – På pladsen
                 – Træningsakademi

          service support